lørdag, februar 24, 2007

De beste bloggerne.....


...poster bare innlegg når de har noe interessant eller fornuftig å komme med (sier jeg og prøver desperat å unnskylde meg for at det nå er hele 79 dager siden forrige oppdatering).

Når det er sagt, vil jeg gjerne få lov til å si at jeg er glad for at man skal ha bodd i London i minst 10 år for å kunne kalle seg 'a Londoner'. Jeg er også veldig glad for at mamma og pappa er norske (les: ikke britiske), ettersom jeg er flau på britenes vegne om dagen. I uke 6 var det mye snakk på britisk radio om et forventet snøfall, men de kunne forsikre oss om at de hadde beredskapen klar til den store dagen. Og natt til torsdag 8. februar skjedde det: Det snødde i London. Jeg våknet torsdagsmorgen og kikket som vanlig ut av vinduet for å sjekke været. Oj! Så gøy! Snø! Tok bilde og greier:
Anja kom på frokost den dagen, men ettersom været var litt kjipt, så valgte vi å avlyse den planlagte turen i Hampstead Heath. I stedet krøp vi opp i sofaen og skrudde på tv. Det hele endte med at vi lo så vi gråt... av nyhetssendingene. Det var helt vanvittig komisk. De rapporterte om 'snøkaos' og det verste snøfallet London hadde sett på 8 år. Greit nok. Men utifra bildet over, så var det kun snakk om kanskje (max) 5 cm snø. De anbefalte oss å holde oss innendørs den dagen, de rapporterte om stengte skoler og både værfaste tbaner og busser. Og vi rulla oss over av latter. Videre ble vi fortalt at London City tapte hele £100 millioner bare på at folk ikke kom seg på jobb den dagen (£1=12,5 NOK - you do the math). Men det absolutt morsomste var da de viste bilder av en stakkars dame som prøvde å 'grave ut' bilen sin - hun så helt desperat ut. Hun fikk det ikke til, det var tross alt snakk om rundt 5cm snø. Daaakaaar!!! Om det var noen den formiddagen det var synd på, tør jeg påstå at det var Anja og meg - der vi slet med magekramper og ikke klarte si annet enn 'amatører' mellom tårehikstene.

De siste dagene, og i forbindelse med snøkaoset i norge, har jeg bare fått det bekreftet enda mer - britene er noen amatører på vær (stakkars). Mine tanker i denne stund går til våre kjære sørlendinger der hjemme! DER er det snakk om snøkaos! Vil bare si hold ut, dere tapre! Og jeg har ikke ledd en eneste gang mens jeg har lest nyheter hjemmefra på nett. Ei heller har jeg felt tårer.

For de av dere som lengter etter sommeren eller skulle ønske dere var i varmere strøk, sjekk ut linken til Geir Olav og Kristian - og drøm dere bort i deres reisebrev fra mellom-Amerika. Artig!

13 Comments:

Blogger Anja Beate said...

Hei snuppis. Jeg liker at du teller dager mellom innleggene dine. Stå på alle sørlendinger!

24/2/07 16:52  
Anonymous Anonym said...

Må lese bloggen din litt oftere.. Glemte jo å ta med stratos, snus, lakris og, ikke minst, Knudsens velkjente tannbørster når jeg var i London.. Men var litt usikker på om jeg kom til å treffe deg da.
Uansett, fet tur, og kult å treffe deg! Du er ei rå dame!
Oppdateringer 4 ganger i året eller ikke, morsom blogg! Keep on rockin in the free world!

Hilsen Steinar <@:)
Den siste er clown hat, curly hair, smiley face i tilfelle du ikke visste. Beskriver meg greit, gjør den ikke?

24/2/07 20:47  
Blogger ingvild said...

steinar: marte fiksa snus, mamma fiksa lakris. så saken var biff. no worries! Men hehe.. ja, kult da vi møttes i London. Skal nok ikke glemme DEN kvelden så fort..

25/2/07 03:42  
Anonymous Anonym said...

Det er du nok ikke alene om...

27/2/07 18:47  
Anonymous Anonym said...

hei
Lenge siden sist. Morro at du har en bloggside så man kan følge litt med, selv om du ikke oppdaterer så ofte... Kjenner meg veldig igjen i snøværet i London. Vi er i samme situasjon her i københavn hvor landet står stille hver gang det kommer 5 cm.

brynjulf

3/3/07 23:01  
Blogger ingvild said...

brynjulf, så hyggelig!! Er alt godt med dere i København? Hva gjør du om dagen? Fremdeles flittig student? Og hva med Gudbjørg?

6/3/07 20:35  
Anonymous Anonym said...

hei igjen. Vi har det bra i København. GUdbjørg er ferdig med å studere og er i legeturnus nå, mens jeg studerer idrett på 4. året nå og jobber masse i tillegg.
Vi har kjøpt et helt nytt hus i helsingør som ligger 40 km nord for københavn som vi flytter inn i i mai. Og i oktober blir jeg pappa...:)

brynjulf

10/3/07 21:04  
Blogger Geir Olav og Kristian said...

Hei Ingvild!
Sorry at jeg har vaert daarlig paa aa kommentere den siste bloggen din, men tusen takk for rosende omtale av vaar blogg. Det varmer i disse tider hvor kommentarene paa vaare skriblerier ser ut til aa utebli. Rekorden er 25...den siste har gitt 3! :(
Naar jeg leser den siste posten din funderer jeg paa hvordan et snofall ville ha utartet seg i San Jose, Belize City eller Antigua- Guatemala.
Mucho frio en Costa Rica hoy. Yo estoy todos bien, pero en poco cansado!
Bra paa spansk eller? Kjeder meg i jungelen...ikke mye aa gjoere naar moerket faller paa og alle dyrene gjemmer seg i moerket...
Kos deg i Londonkaoset!

Kristian!

13/3/07 05:49  
Blogger ingvild said...

brynjulf!!! så utrolig gøy å høre!! Gratulerer så masse! Pappa og greier... hurra!! Har troen på deg!:) Gøy gøy!

27/3/07 01:21  
Anonymous Anonym said...

Hei Ingvild!

Nå skal du høre noe rart....

For ca. et år siden ble mamma og pappa skilt, og nå har pappa fått seg ny kjæreste. Men det er ikke det som er så rart, det rare er at pappas kjæreste er mora til Nikola (som er din årgang og som jeg tror du kjenner (?))Det viser seg at Nikola studerer i københavn nå, men rosinen i pølsa er at pappa og mora til Nikola nå har kjøpt seg en leilighet sammen som ligger i blødekjær rett ved siden af mora di og Reidar Jan! (toppetasjen i bygningen der malebutikken var før, mellom gamle saga video og mora di/reidar jan....

Verden er ikke stor...

Her er alt bra, flytta i nytt hus og gudbjørg er monstergravid...:)i følge ultralyden på sykehuset blir babyen ca. 5 kilo.... termin er 11. oktober og vi gleder oss.

hilsen Brynjulf

22/8/07 17:29  
Anonymous Anonym said...

I want not approve on it. I over precise post. Expressly the title-deed attracted me to read the unscathed story.

16/1/10 08:18  
Anonymous Anonym said...

Good fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.

20/1/10 04:41  
Anonymous Anonym said...

Krass!

11/2/10 13:53  

Legg inn en kommentar

<< Home