tirsdag, april 04, 2006

Bergen? London? Eller Bergen? Eller London?




Nå sitter jeg ved det fantastiske Ikea barbenk-kjøkkenbordet vårt og er kvalm. Har med suksess fjernet søtbehovet som så sterkt meldte seg i stad ved å konsumere nesten en liter med Oboymelk. En liter med Oboygrøt skulle man nesten kunne kalle det. Men det funket. Ved å tilsette ikke to spiseskjeer pr. glass melk, men fem (!!) er det kanskje en selvfølge at sjokolade- og annet søtbehov raskt forsvant. Selv om jeg føler en viss anger nå i ettertid, har jeg i det minste spart penger. Økonomisk og fornuftig. That's me. Det var jug. Jug, jug, jug. Jeg er ikke økonomisk. Ei heller fornuftig. Og nå har jeg et dilemma. Bergen eller London?

Det var meget digg å komme tilbake til regntunge Bergen den 4.februar, etter et suksessopphold i London. Spesielt digg fordi regntunge Bergen fra dag EN hjemme ikke var tradisjonelle regntunge Bergen, men kun Bergen. Det har vært sol og blå himmel i evige tider. Så lite nedbør at Vann- og avløpsetaten gikk ut med oppfordring om å spare på vannet, ettersom vannmagasinene snart ville være tomme. Men nå er igjen alt ved det normale. Det regner, blåser og er guffent. Perfekt april-, og ikke minst påskevær. Say no more. Er det kanskje derfor jeg i det siste har lekt litt for mye med ideen om å returnere til London? For det er nå det eneste som står i hodet på meg. Selv om månedene her i Bergen har vært helt fantastiske; med masse utfordringer i Studentradioen i Bergen www.srib.no (ja, Ingvild er reporter - busy and important), masse turgåing og trening og jobbing og venner og soving og tv og mat og gøy og ditt og datt og sånn, så kjenner jeg at rastløsheten melder seg atter en gang, og at tanken på å ta master i London istedet for Bergen stort sett tar opp all ledig hjernekapasitet.

Så nå sitter jeg altså her, i en meget sterk Oboy-rus og surfer meg nesten til døde på Londonske universiteters hjemmesider for å finne attraktive masterstudier. Og de finnes. Tenke tenke. London eller Bergen? Bergen eller London? Hjeeeeeelp! Av en eller annen grunn får jeg til tider litt smådårlig samvittighet for at jeg er så rastløs og reiser hit og dit og aldri klarer å holde meg i ro. Men trenger jeg egentlig det? Å få dårlig samvittighet, mener jeg? Er det ikke bare lurt å leve mens man kan? Reise hvis man tør? Gi gass der man kan?

8 Comments:

Blogger Anja Beate said...

Veldig enkelt valg snuppa! Jeg siterer meg selv: "hva er vitsen med å ikke bo i London"? Dessuten er du dypt savnet her! Bergen kan du bo i resten av livet. Love you. Smask

5/4/06 00:20  
Blogger ingvild said...

Du har helt rett Anja: HVA ER VITSEN MED Å IKKE BO I LONDON? Lykke til med eksamen imorra! Heia du! Snart påske nå, hold ut en dag til!

5/4/06 00:30  
Blogger Anja Beate said...

Hurra påskeferie!!! KOM TIL LONDON!!! KOM TIL LONDON!!!

6/4/06 15:40  
Anonymous Anonym said...

Jeg tror fristen for å søke om å studere utenlands neste semester er utgått :)

7/4/06 14:01  
Anonymous Anonym said...

I agree with anja, come back here!

12/4/06 18:26  
Blogger ingvild said...

Paul, i'm impressed. Seems like your Norwegian is getting better:) Or did you use that crap translator again? Delight-delight!

15/4/06 15:57  
Blogger ingvild said...

Og til deg anonyme: Fristen har ikke gått ut. Fristen har gått ut hvis du skal reise ut som utvekslingsstudent gjennom Sokrates/Erasmus. Men det skal ikke jeg. Jeg skal reise tilbake på eget initiativ, uavhengig av både UiB og Eramsmus. God påske!

15/4/06 15:58  
Blogger ingvild said...

Eramsmus. Haha.

15/4/06 15:59  

Legg inn en kommentar

<< Home